Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Share] BSF VCL v11.05 + DSF VCL v13.20 + Kerak
#1
Assalāmu'alaikum. Wr.Wb.
Salam Hangat
Jaaahhhhh.... ketemu lagi sama paman-paman dan mbak-mbak fNS sahaja [Image: smiley7.gif].

Kali ini saia sahaja berbagi BusinessSkinForm [BSF] & DynamicSkinForm [DSF] sahaja untuk paman-paman dan mbak-mbak fNS sahaja. Paman dan Mbak fNS sahaja pastinya udah tau fungsi apliaksi ini sahaja ketawaaa

Secara saia sahaja, versi yg saia share ini sahaja bukan ritel apalagi pul tapi trail yg bisa di cekidot di webnya langsung sahaja. Tapi, saia sertakan keraknya sahaja sehingga dapat digunaken sebagaimana mestinya pul sahaja [Image: buahaha.gif]

Keraknya awalnya di desain utk versi dulu BSF 10.75 & DSF 13.05, namun saia sahaja syoba di versi terbaru BSF v11.05 & membuat versi terbaru sahaja menjadi pul di Delphi 7 sahaja [Image: smiley3.gif]
Langsung cekidot sahaja, sesuaikan dengan versi Delphi milik Paman & Mbak sahaja [Image: smiley44.gif]

Register or login to see this content

Dan keraknya di mari sahaja ketawaaa

Register or login to see this content
Itu sahaja [Image: smiley3.gif]

Wassalāmu'alaikum. Wr.Wb
Greetz,
-M

 

 
Munfaqqiha, proud to be a member of ForNesia Family since Jul 2014. dan saya suka Kimcil.
Reply
#2
itu link kan sama aja om , mana pula tuk kerak nya wkw but nice share
Kizuma Wa, proud to be a member of ForNesia Family since Mar 2014.
Reply
#3
Thumbs Up 
Om [Only registered and activated users can see links Click here to register]
loh kok gak ada cracknya hah
iya nih linknya sama aja rrrgghh:


OK ijin share ya [/quote]

DynamicSkinForm.v.13.02
Register or login to see this content

BusinessSkinForm.v.10.72
Register or login to see this content

BusinessSkinForm.v.10.31
Register or login to see this content

Register or login to see this content
Kenyalnya bikin happy

Mau...gan..????
Show ContentSpoiler:
Reply
#4
kwkwkwkw buahaha buahaha

maaf saia salah post & baru baca. link udah saia fix. thanks ketawaaa ketawaaa

greetz,
M
Munfaqqiha, proud to be a member of ForNesia Family since Jul 2014. dan saya suka Kimcil.
Reply
#5
Gan kalau boleh tau itu bedanya apa anatara dynamic sama business
Maap ane newbi.....
petrikalice, proud to be a member of ForNesia Family since Jun 2014.
Reply
#6
(05-19-2015, 06:01 PM)petrikalice Wrote: [Only registered and activated users can see links Click here to register] buahaha


Wassalāmu'alaikum. Wr.Wb
Greetz,
-M
Munfaqqiha, proud to be a member of ForNesia Family since Jul 2014. dan saya suka Kimcil.
Reply
#7
Ini sama kaya AlphaSkin gitu ya gan? Coba kalau disertakan SS dan contoh penggunaannya, mungkin lebih menarik lagi hehe.
Reply
#8
(05-26-2015, 04:11 PM)icarusdc Wrote: Ini sama kaya AlphaSkin gitu ya gan? Coba kalau disertakan SS dan contoh penggunaannya, mungkin lebih menarik lagi hehe.

Maaf baru sempat bales. Seperti AlphaControl, cara pake BSF / DSF intinya adalah menggunakan semua komponen bawaan skinnya agar skin bisa aktif di semua lini.

Semua itu bisa diliat secara lengkap di video bikinan kang Ivan di YT. Ini link videonya. Lengkap gan :

Show ContentSpoiler:

Greetz,
M
Munfaqqiha, proud to be a member of ForNesia Family since Jul 2014. dan saya suka Kimcil.
Reply
#9
coba donlod, aku pusing dari kmaren DSFnya gak ada yg free, good post lah om makasih udah di share.
wahyu.cyber4rt, proud to be a member of ForNesia Family since Apr 2014.
Reply
  


Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [Share] AlphaControls v10.04 Beta + Kerak to Full Munfaqqiha 5 574 03-23-2016, 11:20 AM
Last Post: RechmandM
  [Share] Delphi XE8 Lite 22.0.19027.8951 + Kerak + Sampel Injek Munfaqqiha 4 604 10-04-2015, 09:12 PM
Last Post: petrikalice